Kim Crawford - Nowa Zelandia - Marloborough

Erica i Kim Crawford poznali się na festiwalu wina w Południowej Afryce. Połączyła ich pasja i miłość do szlachetnego trunku. W 1996 roku w Nowej Zelandii założyli firmę, Z upływem czasu, gdy Kim i Erica zaczęli uprawiać Kim Crawford Wines, mieli dużo wizji, ale nie mieli pieniędzy, więc zbudowali "wirtualną winnicę" na zapleczu swojego domu w Auckland. W tamtym czasie było to nowatorskie podejście, a Kim - znany lokalny winiarz - kupował winogrona od plantatorów kontraktowych i robił wino w dzierżawionych obiektach, pozwalając im uniknąć olbrzymich nakładów na ziemię, winorośl i sprzęt. Etykieta wina Kim Crawford pod kierownictwem Erica rosła szybko i zyskownie. Kim Crawford Sauvignon blanc, w przeciwieństwie do innych odmian, które muszą być dojrzewające w beczkach, można sprzedać w ciągu roku od wyprodukowania. " Kim Crawford Sauvignon Blanc to produkt o wysokiej wartości", tak mówił stwórca marki Kim Crawford, z wynikiem niemal natychmiastowym. Po siedmiu latach od chwili wyprodukowania pierwszej linii Kim Crwaford Wines stała się dziesiątą co do wielkości winnicą w sprzedaży globalnej. W 2003 r. Crawfordowie sprzedali tę etykietę - ale nie jej fizyczne aktywa, które w tym momencie obejmowały 45-hektarowy blok - dla kanadyjskiej Vincor International, która została zakupiona trzy lata później przez globalnego giganta napojów, Constellation Brands. Dziesięcioletnia klauzula noncompete z Constellation uniemożliwiła Crawfordom wytwarzanie lub sprzedaż jakiegokolwiek wina, ale nie z uprawy winogron. Zatem Crawfordowie zakupili ziemię zwiększając swoje gospodarstwa do około 215 hektarów, które obejmowały 160 hektarów niezabudowanych wzgórz i przylegających gruntów w Dolinie Awatere w Marlborough, która jest teraz domem dla marki Loveblock. Crawfordowie są już prawie dekadą w swoim drugim akcie, prowadząc Loveblock Wines, ich organiczną posiadłość pośród smaganych wiatrem wzgórz Marlborough na północno-wschodnim krańcu Wyspy Południowej. To było wyzwanie, nawet z ich doświadczeniem i kapitałem. Budowa winnic od podstaw jest kosztowna i czasochłonna, rolnictwo polega na zarządzaniu ryzykiem, a substancje organiczne nie są ogólnie znane jako producent pieniędzy. To dalekie od modelu biznesowego, który uczynił ich poprzednią markę międzynarodowym sukcesem. Od czasu przejęcia Kim Crawford Wines w 2006 roku, Constellation Brands z siedzibą w Nowym Jorku rozbudowano markę Kim Crawford Wines, oraz (Nobilo i Monkey Bay) w potędze, szczególnie w USA. W ubiegłym roku wytwórnia umieściła 229 milionów dolarów w sprzedaży detalicznej w USA, co czyni że Kim Crawford Wines jest najlepiej sprzedającą się marką win z Nowej Zelandii. tamtejsza marka win, według amerykańskiej firmy badającej rynek Impact Databank i najlepiej sprzedającej się sauvignon blanc. W zeszłym roku Kim Crawford stała się pierwszą nowozelandzką marką, która przełamała liczbę 1 miliona skrzynek w Stanach Zjednoczonych, wzrastając o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim, do 1,2 miliona przypadków. Stanowi to 25% kategorii win nowozelandzkich. Kim Crawford jest częścią stabilnej nowozelandzkiej marki, którą Constellation - największy eksporter nowozelandzkich win - posiada i eksportuje do 75 krajów. --J.S.W.

Warto poznać wina Kim Crawford Wines, przynajmniej z uwagi za tytuł najlepiej sprzedającego się wina Sauvignon Blanc z Nowej Zelandii.

Produkty producenta