Historia Montes Wina sięga 1988 roku. Czterech partnerów pod przewodnictwem Aurelio Montesa postanowiło zrealizować swoje marzenie o wytwarzaniu chilijskich win o skokowej jakości, przy użyciu zrównoważonych metod. 

Montes Alpha Cabernet Sauvignon 1987, pierwsze wino „premium” eksportowane z Chile, było przełomem: marka będąca synonimem najwyższej jakości, która podniosła poprzeczkę innym chilijskim producentom. Następnie pojawiła się pierwsza chilijska „ultra-premium”: Montes Alpha „M” (styl Bordeaux); następnie Montes Folly w 2000 r. (czysty Syrah); i wreszcie Purple Angel (idealny przykład chilijskiej Carmenère) z 2005 roku.

 W 2013 roku, w ramach obchodów 25. rocznicy powstania, firma Montes wprowadziła na rynek Taita, swoje „super-ikonę” wina, w którym łączy to, co najlepsze ze swoich winnic. Dzięki kluczowym rynkom w Europie, Ameryce Północnej i regionie Azji i Pacyfiku firma jest szeroko obecna na arenie międzynarodowej w ponad 110 krajach. Ich celem jest, aby w każdej dobrej restauracji, hotelu czy sklepie z winami wina Montes były dostępne dla najbardziej wymagających miłośników wina.

Montes zawsze chce iść dalej. Tym razem Montes chciał wejść wyżej. Wykraczanie poza mądrość jest odważne i wymaga dwóch skrzydeł, aby latać. Ten nowy produkt reprezentuje twórczy wysiłek dwóch pokoleń, założyciela Aurelio Montesa i jego syna, imiennika, Aurelio, aby ożywić wyjątkową carmenère.

Wino ma głęboki czerwony kolor z fioletowymi odcieniami, bardzo charakterystycznymi dla Carmenère. Intensywny nos ujawnia aromaty czarnych owoców, takich jak jeżyny i jagody, którym towarzyszą przyjemne nuty przyprawowe papryki i czarnego pieprzu, połączone ze słodkimi nutami z beczek z francuskiego dębu, tworząc bardzo złożone wino. Zaokrąglone podniebienie wina charakteryzuje się wyjątkową gładkością i mocą, z bardzo długim, przyjemnym finiszem.

Produkty producenta