Prestiżowa firma rolnicza Santa Margherita działa w trzech najlepszych regionach winiarskich Włoch: we wschodniej Wenecji Euganejskiej, dolinie Górnej Adygi i wzgórzach Valdobbiadene w Conegliano. Z tych ziem rodzą się wina Santa Margherita, które kontynuują wielką tradycję Trentino na stole. Obszary te mają szczególne cechy, które czynią je wyjątkowymi. Szczególny skład geologiczny gleb i synergia klimatyczna pozwalają na produkcję win bardzo wysokiej jakości, z winnicą Santa Margherita, która wzmacnia te cechy, aby produkować jedne z najlepszych win Trentino wśród tych w handlu. Dolina Adygi ma dobrej jakości rolnictwo. Pod morfologicznym punktem widzenia, nad śluzą Ceraino, która znajduje się w pobliżu prowincji Werona, znajduje się prowincja Trydent z szerokimi dolinami, żwirowymi glebami, bogatymi w minerały i dobrze zaopatrzonymi przez powodzie Adygi. Na północy, nie tak daleko, w prowincji Bolzano, terytorium jest "węższe" i ograniczone bardzo stromymi zboczami i wąskimi dolinami. Tutaj rolnictwo staje się trudniejsze, tak "heroiczne", a produkowane wina, ze względu na skład gleby i silną wycieczkę między nocą a dniem, nabierają świeżości i bogactwa zapachów. Wina Santa Margherita cieszą się wszystkimi tymi właściwościami, takimi jak Pinot Grigio Santa Margherita, jedno z najbardziej znanych win z winogron pinot całego regionu. W ciągu prawie osiemdziesięciu lat winnica Santa Margherita przyczyniła się do międzynarodowej afirmacji wysokiej jakości włoskiego wina na świecie, z winem chardonnay jako liderem produkcji, w rzeczywistości winogrona, które dają życie chardonnay Santa Margherita, sprawiają, że wino to jest jednym z najbardziej wartościowych i poszukiwanych. Na drodze tej filozofii firmy pojawia się nowa winnica Villanova di Fossalta di Portogruaro, która okazuje się odnowiona i wzmocniona. Ta winnica była bardzo poszukiwana przez tych, którzy przyczynili się do swojej pracy, aby uczynić Santa Margherita jedną z najważniejszych prywatnych firm winiarskich we Włoszech. Silna wola, która wzmacnia związek z terytorium i społecznościami lokalnymi oraz potwierdza wiodącą rolę firmy winiarskiej Santa Margherita w rozwoju lokalnej gospodarki i stosunkach społecznych. Nasza sekcja e-commerce poświęcona sprzedaży wina Santa Margherita prezentuje wszystko, co najlepsze w tej trydenckiej winnicy, możesz skorzystać z ofert i kupić wina Santa Margherita po obniżonej cenie, najlepszy sposób na wzbogacenie stołu smakiem i tradycją.

Znak handlowy firmy Santa Margherita jest graficzną stylizacją renesansowego rysunku przedstawiającego Willę Marzotto w Portogruaro. To znak wyróżniający etykiety sławnych win Santa Margherita. Wspaniała willa została zbudowana ok. 1540r. w centrum historycznym i do dzisiaj jest gospodarzem kulturalnym miasta.

Początki…

W 1935r. hrabia Gaetano Marzotto, sławny przedsiębiorca tekstylny, wykupił od hrabiego Stucky posiadłość rolną, o łącznej powierzchni ponad 1000 hektarów ( z których 140 hektarów stanowią winnice) z zamiarem zintegrowania produkcji rolnej i produkcji przemysłowej, śledząc poszczególne fazy transformacji produktu rolnego w produkt przeznaczony bezpośrednio do konsumpcji.

Po wojnie powstała Società Fondiaria Agro Alimentare SFAI - grupa oddziałów firmy, w tym Santa Margherita, które zajmują się poszczególnymi sektorami przemysłowymi wraz z technikami produkcji i handlu.

W latach 60-siątych dokonała się przemiana gustów spożywczych, naznaczonych nowym, bardziej dynamicznym stylem życia, związanym ze spożywaniem lżejszych produktów, którym towarzyszą wina o strukturze i smaku korespondującym z tymi nowymi tendencjami.

W 1961r., enolog Santa Margherita powziął bardzo fortunny pomysł winifikowania najlepszych gron Pinot Grigio z Trentino-Alto Adige, tą samą techniką winifikowania gron białych jaką stosuje się we Francji do produkcji Szampana. Produkcja ta odniosła sukces wśród konsumentów.

W latach 70-siątych wzrasta produkcja win Santa Margherita, jak również inwestycje enologiczne wkładane w poszukiwanie nowoczesnych technik produkcyjnych.

W latach 80-siątychrodzi się Santa Margherita S.p.A. jako niezależny producent.

Zakrojone na szeroką skalę innowacje, również w strukturze operacyjnej, uczyniły firmę Santa Margherita liderem w segmencie win jakościowych, nowoczesnych odpowiadających na ewoluujące potrzeby współczesnego konsumenta.

Santa Margherita jest marką znaną również w Stanach Zjednoczonych, gdzie jako producent nowoczesny i oryginalny, od lat prowadzi dynamiczną ekspansję na rynku cenionych win.

W roku 1984 powołano Cantine Torresella Srl, firmę siostrę, która specjalizuje się w winach typowych dla regionu Veneto (Wenecja).

Dwa lata później przy współpracy z historyczną kantyną Caldaro, Kettmeier S.p.A., nad którą przejmuje kierownictwo, Santa Margherita wzmacnia swoją obecność w Alto-Adige.,

W latach 90-siątych również inne liczące się winnice z różnych regionów przechodzą pod zarząd Santa Margherita tworząc spółkę, grupę i tym samym różnicując ofertę tak produktów jak i miejsc ich pochodzenia.

Są to:

Ca del Bosco, we Franciacorta, prowincja Brescia.

Fattoria Pile e Lamole, w Greve wcChianti, prowincja Firenze.

Fattoria Vistarenni, w Gaiole w Chianti, prowincja Siena.

Tenuta di Sassoregale, w Maremma

Obecność produktów Santa Margherita na rynkach zagranicznych rozszerza się ze Stanów Zjednoczonych, do Anglii, Niemiec, Japonii I innych w łącznej liczbie 40 krajów.

Filozofia firmy opiera się na głównym założeniu, że wina powinny oddawać całą gamę cech charakterystycznych dla poszczególnych odmian i miejsc ich pochodzenia oraz poprzez elegancję, i finezję podkreślać smak rodzimej kuchni włoskiej, typowej dla każdego regionu.

Produkty producenta