Znak handlowy firmy Santa Margherita jest graficzną stylizacją renesansowego rysunku przedstawiającego Willę Marzotto w Portogruaro. To znak wyróżniający etykiety sławnych win Santa Margherita. Wspaniała willa została zbudowana ok. 1540r. w centrum historycznym i do dzisiaj jest gospodarzem kulturalnym miasta.

Początki…

W 1935r. hrabia Gaetano Marzotto, sławny przedsiębiorca tekstylny, wykupił od hrabiego Stucky posiadłość rolną, o łącznej powierzchni ponad 1000 hektarów ( z których 140 hektarów stanowią winnice) z zamiarem zintegrowania produkcji rolnej i produkcji przemysłowej, śledząc poszczególne fazy transformacji produktu rolnego w produkt przeznaczony bezpośrednio do konsumpcji.

Po wojnie powstała Società Fondiaria Agro Alimentare SFAI - grupa oddziałów firmy, w tym Santa Margherita, które zajmują się poszczególnymi sektorami przemysłowymi wraz z technikami produkcji i handlu.

W latach 60-siątych dokonała się przemiana gustów spożywczych, naznaczonych nowym, bardziej dynamicznym stylem życia, związanym ze spożywaniem lżejszych produktów, którym towarzyszą wina o strukturze i smaku korespondującym z tymi nowymi tendencjami.

W 1961r., enolog Santa Margherita powziął bardzo fortunny pomysł winifikowania najlepszych gron Pinot Grigio z Trentino-Alto Adige, tą samą techniką winifikowania gron białych jaką stosuje się we Francji do produkcji Szampana. Produkcja ta odniosła sukces wśród konsumentów.

W latach 70-siątych wzrasta produkcja win Santa Margherita, jak również inwestycje enologiczne wkładane w poszukiwanie nowoczesnych technik produkcyjnych.

W latach 80-siątychrodzi się Santa Margherita S.p.A. jako niezależny producent.

Zakrojone na szeroką skalę innowacje, również w strukturze operacyjnej, uczyniły firmę Santa Margherita liderem w segmencie win jakościowych, nowoczesnych odpowiadających na ewoluujące potrzeby współczesnego konsumenta.

Santa Margherita jest marką znaną również w Stanach Zjednoczonych, gdzie jako producent nowoczesny i oryginalny, od lat prowadzi dynamiczną ekspansję na rynku cenionych win.

W roku 1984 powołano Cantine Torresella Srl, firmę siostrę, która specjalizuje się w winach typowych dla regionu Veneto (Wenecja).

Dwa lata później przy współpracy z historyczną kantyną Caldaro, Kettmeier S.p.A., nad którą przejmuje kierownictwo, Santa Margherita wzmacnia swoją obecność w Alto-Adige.,

W latach 90-siątych również inne liczące się winnice z różnych regionów przechodzą pod zarząd Santa Margherita tworząc spółkę, grupę i tym samym różnicując ofertę tak produktów jak i miejsc ich pochodzenia.

Są to:

Ca del Bosco, we Franciacorta, prowincja Brescia.

Fattoria Pile e Lamole, w Greve wcChianti, prowincja Firenze.

Fattoria Vistarenni, w Gaiole w Chianti, prowincja Siena.

Tenuta di Sassoregale, w Maremma

Obecność produktów Santa Margherita na rynkach zagranicznych rozszerza się ze Stanów Zjednoczonych, do Anglii, Niemiec, Japonii I innych w łącznej liczbie 40 krajów.

Filozofia firmy opiera się na głównym założeniu, że wina powinny oddawać całą gamę cech charakterystycznych dla poszczególnych odmian i miejsc ich pochodzenia oraz poprzez elegancję, i finezję podkreślać smak rodzimej kuchni włoskiej, typowej dla każdego regionu.

Produkty producenta